اتا
طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی
نام: درس:ریاضی پایه:ششم موضوع:درصد صفحه115تا120
| ||
یادگیری مفهوم درصد | هدف کلی | |
یادگیری تبدیل اعشار به درصدیادگیری کاربرد درصد یادگیری نماد درصد | اهداف جزئی | |
مفهوم درصد را توضیح میدهد.کاربرد درصد در زندگی روزمره را توضیح میدهد. اعشار را به درصد تبدیل میکند. مسائل مختلف را با استفاده از درصد حل میکند. | حیطه شناختی | اهداف عملکردی |
هنگام خرید درصد تخفیف اجناس مختلف را محاسبه میکند. | حیطه ی مهارتی | |
هنگام خرید و خیابان رفتن به محاسبه درصد تخفیف اجناس مختلف علاقمند میشود. | حیطه ی نگرشی | |
روش تلفیقی(مشارکتی،پرسش و پاسخ) | روش تدریس | الگوی تدریس |
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، کاغذ مقوا | ابزار و وسایل | |
دانش آموز به صورت گروههای چهارنفره نشستهاند. | چیدمان کلاس | |
سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسهی قبل. | آمادگی | فعالیت های مقدماتی |
ورودی: از دانش آموزان سوالاتی دربارهی درس گذشته میپرسم. | ارزشیابی آغازین | |
تشخیصی: به دانشآموزان میگوییم تاکنون پیش آمده که به کتاب فروشی یا بازار بروید و بر روی در مغازه ها نوشته شده باشد50درصد تخفیف یا 20/off؟ آیا میدانید به چه معناست؟ |