طرح درس مضرب ریاضی ششم دبستان
طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس مضرب
نام درس: ریاضی صفحه۶-۵پایه: ششم ابتدایی – مضرب مدرسه: – مدرس: زمان :۴۵ | |||
آشنایی دانشآموزان با مضرب | هدف کلی | ||
– | ۱-دانشآموز بتواند مضارب ۳ را نام ببرد.۲-دانشآموز بتواند مضارب ۵و ۲ را نام ببرد. ۳-دانشآموز بتواند اعداد زوج و فرد را در جدول مشخص کند. ۴-دانشآموز بتواند رابطهی بین الگو وجملههای آن الگو را پیدا کند. | شناختی | اهداف جزئی |
– | ۱-دانشآموز بتواند مضارب اعداد مختلف را از هم تشخیص بدهد.۲-دانشآموز در تقسیم و بخشپذیری و سایر بخشهای ریاضی از مضربها کمک بگیرد. ۳- دانشآموز در انجام محاسبات روزمره از مضارب استفاده کند. | مهارتی | |
– | ۱- دانشآموز به ویژگی اعداد توجه کند.۲- دانشآموز نسبت به مطالعه در مورد الگوها تمایل بیشتری پیدا کند. ۳-دانشآموز به کار گروهی علاقه پیدا کند.
| نگرشی | |
– | ساختن گرایی،سخنرانی،بازی | روش تدریس | الگوی تدریس |
– | آهن ربا،قلاب ماهیگیری،کاغذ،ظرفی که سوالات ضرب در آن قرار دارند،کتاب درسی،ماژیک،تخته | ابزار و وسایل | |
– | گروههای ۴-۵ نفره به صورت دایرهای | چیدمان کلاسی | |
۴ | معلم با انرژی و لبخند وارد کلاس می شود با نوشتن نام خدا روی تخته و با چرخش بین میزها ضمن بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مشغول خواندن میشود:(سلام دهیم به همه با خوشحالی و خنده) (سلام سلام بچهها چطوره حال شما) هستید گلهای خندان چون گلهای گلستان) سلام به تو ای عزیز چه خوشگلی چه تمیز)
پس از آن که دانشآموزان به احوالپرسی پاسخ دادند جعبهي حضور و غیاب را چک کرده(برای جلوگیری از هدر رفتن وقت کلاس ،معلم به ازای هر نفر یک نماد با نام و یا عکس آن نفر میگذارد تا با ورد خود به کلاس آن را بردارند و هر چه در جعبه بماند نماد فرد غائب است).
| آمادگی | فعالیت های مقدماتی |
دیدگاه ها