no-img
فارس دانش

طرح درس مضرب ریاضی ششم دبستان


فارس دانش

ادامه مطلب

طرح درس مضرب ریاضی ششم دبستان
zip
اکتبر 17, 2022
۰ تومان

طرح درس مضرب ریاضی ششم دبستان


طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس مضرب

نام درس:  ریاضی صفحه۶-۵پایه: ششم ابتدایی – مضرب       مدرسه:     –   مدرس:  زمان :۴۵     
 آشنایی دانش‌آموزان با مضربهدف کلی
۱-دانش‌آموز بتواند مضارب ۳ را نام ببرد.۲-دانش‌آموز بتواند مضارب ۵و ۲ را نام ببرد.

۳-دانش‌آموز بتواند اعداد زوج و فرد را در جدول مشخص کند.

۴-دانش‌آموز بتواند رابطه‌ی بین الگو وجمله‌های آن الگو را پیدا کند.

شناختیاهداف جزئی
۱-دانش‌آموز بتواند مضارب اعداد مختلف را از هم تشخیص بدهد.۲-دانش‌آموز در تقسیم و بخش‌پذیری و سایر بخش‌های ریاضی  از مضرب‌ها کمک بگیرد.

۳- دانش‌آموز در انجام محاسبات روزمره از مضارب استفاده کند.

مهارتی
۱- دانش‌آموز به ویژگی اعداد توجه کند.۲- دانش‌آموز نسبت به مطالعه در مورد الگوها تمایل بیشتری پیدا کند.

۳-دانش‌آموز به کار گروهی علاقه پیدا کند.

 

 

نگرشی
ساختن گرایی،سخنرانی،بازیروش تدریسالگوی تدریس
 آهن ربا،قلاب ماهیگیری،کاغذ،ظرفی که سوالات ضرب در آن قرار دارند،کتاب درسی،ماژیک،تختهابزار و وسایل
گروه‌های ۴-۵ نفره به صورت دایره‌ایچیدمان کلاسی
۴معلم با انرژی و لبخند وارد کلاس می شود با نوشتن نام خدا روی تخته و با چرخش بین میز‌ها ضمن بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مشغول خواندن می‌شود:(سلام دهیم به همه             با خوشحالی و خنده)

(سلام سلام بچه‌ها              چطوره حال شما)

هستید گل‌های خندان         چون گل‌های گلستان)

سلام به تو ای عزیز          چه خوشگلی چه تمیز)

 

پس از آن که دانش‌آموزان به احوالپرسی پاسخ دادند جعبه‌ي حضور و غیاب را چک کرده(برای جلوگیری از هدر رفتن وقت کلاس ،معلم به ازای هر نفر یک نماد با نام و یا عکس آن نفر می‌گذارد تا با ورد خود به کلاس آن را بردارند و هر چه در جعبه بماند نماد فرد غائب است).

 

آمادگیفعالیت های مقدماتی

 



موضوعات :
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

asd dsa 3 نوشته در فارس دانش دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.