no-img
فارس دانش

طرح درس کاربرد درصد در آمار و احتمال ریاضی ششم


فارس دانش

ادامه مطلب

طرح درس کاربرد درصد در آمار و احتمال ریاضی ششم
zip
اکتبر 17, 2022
۰ تومان

طرح درس کاربرد درصد در آمار و احتمال ریاضی ششم


طرح درس کاربرد درصد در آمار و احتمال

 

    نام:      درس ریاضی      پایه  ششم  درس:کاربرد درصد در آمار و احتمال صفحه 126 و 127 

 

آشنایی با کاربرد درصد در آمار و احتمالهدف کلی
1- با کاربرد درصد در آمار و احتمال آشنا می شود.2- با ارتباط نمودار دایره ای و درصد آشنا می شود.اهداف جزئی
1- دانش آموز می تواند بر اساس درصد نمودار دایره ای را تحلیل کند.2- دانش آموز می تواند به کمک درصد نمودار دایره ای را رسم کند.

3- دانش آموز با احتمال 100 درصد و 50 درصد آشنا می شود.

4- ذهن دانش آموز برای رویکرد نظری احتمال در سال های متوسطه آماده می شود.

حیطه  شناختیاهداف عملکردی
1- دانش آموز می تواند به کمک نقاله نمودار دایره ای رسم کند.2- دانش آموز پرتاب سکه و تاس را در قالب فعالیت های مختلف تجربه می کند.حیطه ی مهارتی
1.      فراگیران نسبت به انجام فعالیت ها ی درسی علاقه مند می شود.حیطه ی نگرشی
مشارکتی، پرسش و پاسخروش تدریسالگوی تدریس
تخته، ماژیک، دایره های مقوایی تقسیم بندی شده، تاس و سکه، نقالهابزار و وسایل
کلاس معمولیچیدمان کلاس
معلم در حالی که چند مقوای رنگی در دست دارد وارد کلاس شدهو به سلام و احوال پرسی به دانش آموزان می پردازد.

·         سلام دختران گلم

·         سلام

·         خوب هستید که انشاالله؟

·         بله..

·         خب خدارو شکر…

انجام حضور و غیاب دانش آموزان

آمادگیفعالیت های مقدماتی

طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس تقریب

نام کتاب درسی: ریاضی                   مقطع تحصیلی: ششم ابتدایی                موضوع درس: درس 25 تقریب

تهیه کننده:                                                                                          مدت جلسه: 45 دقیقه

نام مدرسه:                                      تعداد دانش آموزان:                              تاریخ:

  

اهداف

هدف کلی: از دانش آموزان انتظار میرود و در پایان درس با مفهوم تقریب آشنا شوند.اهداف رفتاری: انتظار میرود شاگردان بعد از تدریس این درس بتوانند:

1-اعداد را با روش قطع کردن تقریب بزنند.

2-مقدار تقریبی اعداد را با نماد ≅ نمایش دهند.

3- اعداد را با روش گرد کردن تقریب بزند.

رفتار ورودیدانش آموزان با مطالب درس سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصیسوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشیکتاب ریاضی ششم ابتدایی – تابلو – ماژیک کارت اعداد
روش های یاددهی – یادگیریپرسش و پاسخ و بحث گروهی
مدل چینش کلاسبه صورت ردیفی – گروهی
عنوانفعالیت های دانش آموزانفعالیت های معلمزمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزهشاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم. زمان 5 دقیقه

طرح درس روزانه ریاضی ششم ابتدایی درس اندازه گیری و محاسبات تقریبی

نام کتاب درسی: ریاضی                   مقطع تحصیلی: ششم ابتدایی                موضوع درس: درس 26 اندازه گیری و محاسبات تقریبی

تهیه کننده:                                                                                          مدت جلسه: 45 دقیقه

نام مدرسه:                                      تعداد دانش آموزان:                              تاریخ:

  

اهداف

هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با اندازه گیری و محاسبات تقریبی اهداف آموزشی:انتظار میرود شاگردان بعد از پایان این درس بدانند که:

1-هر نوع وسیله اندازهگیری تا حدی میتواند عدد دقیق چیزی که اندازه گیری مینماید را نشان دهد.

2- باید برای اندازه گیری هر چیزی با توجه به موضوع و اهمیت آن از وسیله اندازه گیری مناسبی استفاده نمود.

3- در محاسبات تقریبی، با توجه به شرایط در بعضی مواقع ابتدا اعداد را تقریب میزنیم، سپس محاسبه را انجام میدهیم و در بعضی مواقع ابتدا محاسبه را انجام میدهیم و سپس حاصل را تقریب میزنیم.

اهداف رفتاری: انتظار میرود شاگردان بعد از تدریس این درس بتوانند:

1-شخیص دهند که برای اندازهگیری دقیق از چه وسیله اندازه گیری استفاده کنند.

2- محاسبات تقریبی را با دو روش انجام دهید.

رفتار ورودیدانش آموزان با مطالب درس سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصیسوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشیکتاب ریاضی ششم ابتدایی – تابلو – ماژیک کارت اعداد


موضوعات :
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

asd dsa 3 نوشته در فارس دانش دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.