no-img
فارس دانش

اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را درس آزمایشگاه علوم وکارعملی علاقمندکنم


فارس دانش

ادامه مطلب

اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را درس آزمایشگاه علوم وکارعملی علاقمندکنم
zip
فوریه 20, 2018
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را درس آزمایشگاه علوم وکارعملی علاقمندکنم


اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را درس آزمایشگاه علوم وکارعملی علاقمندکنم در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه با موضوع چگونه توانستم دانش آموزان پایه نهم را درس آزمایشگاه علوم وکارعملی علاقمندکنم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر علوم  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌پذیرند یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب گریز یا معمولی و عادی. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت توجه نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین دبیر و دانش‌آموز از روشن‌‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد. سؤال اصلی و اساسی این است که چگونه می‌توان کلاس درس را جذاب، دلپذیر و خوشایند کرد تا نه فقط مقررات آموزشی، بلکه اشتیاق فراگیران برای یادگیری و حس کنجکاوی وحقیقت‌جویی آنان عمده‌ترین عامل حضورشان در کلاس باشد و رعایت انضباط و مقررات و آداب آموزشی را برای بهر‌ه‌برداری بیشتر از کلاس باعث شود؟

آیا می‌توان با قاطعیت و انعطاف‌پذیری و با اعمال حاکمیت و مدیریت بی‌چون و چرا، کلاس را جذاب کرد؟

آیا با واگذارکردن فراگیران به حال خود و حذف نظارت و مدیریت، می‌توان کلاس را جذاب ساخت و شوق فراگیر برای حضور در کلاس را برانگیخت؟

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  آزمایشگاه

پیشگفتار در رابطه با  آزمایشگاه 

مقدمه  موضوع در رابطه با آزمایشگاه 

شناسایی مسئله در رابطه با  آزمایشگاه 

توصیف وضع موجود

اینجانب اینجانب …. دبیرعلوم دبیرستان .. ………. مدت چند سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم .و هم اکنون در آموزشگاه …. تدریس می کنم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم وباعث شد که تغییراتی در کلاسم ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال (اول ودوم ) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات خود را در قالب نظرا ت ، انتقادات و پیشنهادات  در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزانم به درس علوم تجربی کمتر توجه نشان می دهند  ونمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است و در فعالیت های گروهی شرکت نمی کنند .به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه  انجام دهم.

–  چرا دانش آموزان به درس علوم تجربی  علاقه چندانی ندارند؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  آزمایشگاه 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با آزمایشگاه 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  آزمایشگاه 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با آزمایشگاه 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  آزمایشگاه 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با آزمایشگاه 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با آزمایشگاه 

نتیجه گیری در رابطه با آزمایشگاه

پیشنهادات در رابطه با آزمایشگاه

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با آزمایشگاه 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر علوم متوسطه و دریافت اقدام پژوهی معلم علوم از لینک خرید استفاده نمایید.

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

درباره نویسنده

asd dsa 419 نوشته در فارس دانش دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *